marți, 8 martie 2011

Cum sa gasesti un driver

Recent a trebuit sa reinstalez un sistem de operare pe un calculator despre ale carui componente nu stiam nimic. Cd-urile cu drivere erau pierdute iar pe pagina distribuitorului erau doar cele pentru Vista si Windows 7. Si habar n-aveam ce placa video este, ce wireless, sunet etc. In device manager aparand toate ca unknown. In final am gasit 2 solutii pentru a instala driverele care trebuie pentru o componenta necunoscuta. In ordinea, de la cel mai complicat la cel mai simplu :)

1. Cautare manuala a device-ului:
In device Manager, pe componentele nerecunoscute, se face click dreapta si apoi Properties. Se selecteaza tab-ul Details.
In XP ar trebui sa se vada un sir de genul PCI\VEN_XXXX&DEV_YYYY
In Windows 7 din drop down se selecteaza Hardware Ids.

Utile sunt primele 2 coduri cele de dupa VEN care marcheaza Producatorul(vendor) si DEV, care marcheaza device-ul.
Se noteaza cele 2 coduri care vor fi folosite pe PCIDatabase.com. Cel mai rapid este cautarea dupa deviceid, cea de-a doua casuta. La cautare se va afisa un tabel cu toate componentele care au acest co: pot fi mai multe, eu am gasit pentru acelasi cod si placi de sunte si video. Pe coloana VendorId se cauta codul de Vendor care l-am notat mai sus. Si astfel gasim producatorul, eventual si denumirea componentei. Oricum de aici este mai usor, de obicei pe site-ul producatorului aflandu-se si driverele.

2. Am dat si peste un programel numit DriverMax, care este si gratis. Acesta are optiunea de a identifica componentele nerecunoscute de sistem, insa trebuie creat un cont, si acesta gratuit. Cautarea sa se bazeaza tot pe cele 2 coduri, astfel incat la cautare se afiseaza o lista de device-uri intr-o ordine descrescatoare a probabilitatii lor(probabilitate calculata tot pe baza potrivirii celor 2 coduri).
Odata identificata componenta noastra, recomandat este sa notam versiunea driverului eventual producatorul si sa cautam pe google. Asta ne permite sa salvam fisierul pentru mai tarziu, plus ca putem verifica si sursa de unde se descarca.
Programul are optiunea de a descarca si instala driverul dar dupa ce am selectat driverul dorit m-a dus intr-o alta lista unde pareau a fi mai multe surse pentru acelasi driver. Poate am fost eu ghinionist insa cea pe care am selectat-o eu a fost foarte proasta si mi-a busit sistemul. A trebuit apoi sa o dezinstalez din Safe Mode si am cautat-o pe net singur. Alt dezavantaj este ca nu-ti da voie sa descarci deat 2 drivere pe zi, in versiunea gratis.

Niciun comentariu: